Kennismakingsles Parcours BECO

Vorige week maakten de leerlingen die volgend jaar het Parcours Bedrijfseconomie gaan volgen kennis met elkaar. Je moet je voorstellen dat het om leerlingen van verschillende scholen van Quadraam gaat die na de zomer in verschillende samenstellingen verschillende modules gaan volgen.

Vanuit de Q-highschool vinden we het belangrijk dat leerlingen elkaar leren kennen zodat er een veilige sfeer ontstaat waarin geleerd kan worden.

De Q-highschool zou de Q-highschool niet zijn wanneer de leerlingen op een Avontuurlijke wijze kennis maken met elkaar.

Op woensdagmiddag kwamen ze samen in het Convent in Duiven. Hier werden de leerlingen bij binnenkomst al verrast door een grote hoge tafel die gedekt stond met schalen en manden vol fruit, groenten, noten en kazen. De leerlingen werden uitgenodigd door de expert (een professionele kok) om in groepjes van 3 een lunchsalade te gaan maken. Daarbij mochten ze zelf kiezen wat daarin kwam!

Ook kregen ze de opdracht om deze salade te vermarkten ( ja economie hé). Daarbij moesten ze denken aan de 5 p’s: product, prijs, plaats, promotie en personeel.

De salades werden gretig opgemaakt en de totaalconcepten werden gepresenteerd aan een ware jury bestaande uit een van de docenten Bedrijfseconomie, kok Jens en Q-highschool medewerker Ilja. Zij werden overladen met bijzondere smaakcombinaties en mochten na het proeven laten weten welk bedrag ze over zouden hebben voor de salade. Kwam dit bedrag overeen met het bedrag wat de leerlingen zelf hadden bedacht om aan hun gasten te vragen? Of zat hier een heel groot gat tussen want dan kan je zaak snel failliet gaan!

Deze korte kennismaking met elkaar maar ook met het ondernemerschap viel goed in de smaak bij de leerlingen en jury. Nu eerst genieten van de vakantie en dan van start met de eerste module.