Een droomkamer vóór een leerling dóór leerlingen.

Interior Design

Een make-over van een tiener slaapkamer. Dat is het eindproduct van een geweldig leerzaam avontuur in de Q-highschool. Tijdens het avontuur Interior Design kwamen er gedurende 8 weken leerlingen van verschillende leeftijden van ISK ‘t Venster, Stedelijk Gymnasium Arnhem, Het Liemers College en Lorentz Lyceum samen om de do’s and dont’s van dit vak te leren van diverse experts!

Nu is het de beurt aan henzelf om een leerling van een Quadraamschool een prachtige kamer te geven. Na een, door de leerlingen uitgezette wedstijd is Sharonsa (14) de gelukkige winnares die de make-over van haar kamer verdient!

Na het inventariseren van haar wensen gaat het team van leerlingen aan de slag met een eerste ontwerp en moodboard waarna de kwasten, verfrollers en naaimachine tevoorschijn worden gehaald.

De kennis voor deze make-over deden ze de afgelopen 8 weken op tijdens het door henzelf ingerichte avontuur. Evi Hakvoort (interieurstyliste) heeft een inspirerende workshop gegeven over kleur en stijl. De leerlingen hebben gewerkt aan schoenendooskamertjes, lampen van plastic bekertjes en moodboards. Tijdens bezoekjes aan kringloopwinkel 2Switch (Arnhem) en Loods 5 (Duiven) is hun kennis nog verder verdiept. In beide winkels hebben ze van ervaren medewerkers de kneepjes van het vak geleerd!

Vier keer per jaar kunnen leerlingen van Quadraamscholen zich inschrijven voor diverse avonturen. Hun eigen leervraag staat centraal en hoe een avontuur er precies uit gaat zien bepalen ze zelf!

1 gedachte over “Een droomkamer vóór een leerling dóór leerlingen.”