Q-highschool Docenten

Pieter van Engelen 
Informatica

Wat de Q-highschool voor mij zo leuk maakt:
Ik raak enthousiast wanneer leerlingen meer over informatica willen weten. Ik vind informatica een vak, waarmee je de toekomst kan maken.  

Wat ik zou willen veranderen aan het onderwijs:
De hoeveelheid lesuren. Die zijn voor de leerlingen en de docenten niet fijn. Dit moet veel efficiënter kunnen.  

Muziek:
Ontdekken van nieuwe muziek is een van mijn hobby’s. Vraag me maar een keer persoonlijk door welke muziek ik vandaag nog geraakt ben. Vandaag was dat Send in the Clowns van Stan Kenton, gisteren The Jam van Larry Graham en eergisteren Buurman van Rapper Joost. 

Allart van den Berg 
informatica 

Tekst volgt… 

Martijn Leisink
Informatica / Wiskunde D 

Karen van Wichen
Filosofie 

Dit vind ik de toegevoegde waarde van de Q-highschool
Op een eigen school krijgen sommige leerlingen het gevoel ‘het maakt niet uit wat ik wil/zeg/doe’. Op Q-Highschool is dat niet zo, we doen het echt samen.  

Wat ik tegen de leerlingen wil zeggen: 
Laat je als l
eerling zien en neem zelf initiatief! 

Sporten: 
Één
keer in de week doe ik spinning met mijn broer, maar dat doe ik eerlijk gezegd meer voor het thee leuten na afloop.. 

Nadja Snoeren 
Filosofie 

Wat de Q-highschool voor mij zo leuk maakt:
Vernieuwend bezig zijn met leerlingen en dus je vak vind ik wel heel leuk. Het kleinschalige maakt dat er veel persoonlijke aandacht is, je direct betrokken bent bij leerlingen en je ze vaak ook beter kunt begeleiden bij het leerproces én hun ontwikkeling.

Hoe zie jij de toekomst van het onderwijs:
1) Online en fysiek onderwijs afgewisseld… 2) Integratie van theorie en praktijk (de maatschappij)… 3) Blended learning, ook door het inzetten van ouderejaars/ studenten in het parcours…

Mooiste land:
Ladakh, India: hoog in de bergen, daar is het zo anders, magisch eigenlijk, een andere wereld met andere gewaarwordingen.  

Henk Schut 
Filosofie 

Tekst volgt…

Rob Versteegt 
Filosofie , digitaal didacticus

Wat ik tegen leerlingen wil zeggen: Goed dat je bij de Q-Highschool bent! Zet door met het stappen nemen in onbekende onderwerpen en vakken. Leer en geniet ervan! 

Wat ik zou willen veranderen in het onderwijs: We mogen allemaal wel wat minder toetsen. 

Lievelingseten: Pizza  

Ben Versteegt 
Filosofie, digitaal didacticus 

Tekst volgt… 

Meindert Koolstra 
Wiskunde D

Wat mij aanspreekt aan het docentschap in de Q-highschool:  
Ik vind het fijn om zelf te schrijven en niet afhankelijk te zijn van nog niet eens een handjevol uitgevers. 
 

Wat ik graag zie veranderen binnen het huidige onderwijs: 
Laten we stoppen met doubleren, knellende roosters en dichtgetimmerde programma’s. Het kan en moet frivoler!
 

Lievelingseten: 
De
paella van Angélique. Inderdaad, mijn vrouw. 

Ruben Sondaar 
Wiskunde D

Wat de Q-Highschool voor mij als docent leuk maakt: 
Het daagt mij uit en laat mij out of de Box denken.  

Wat ik zou willen zien veranderen binnen het huidige onderwijs:
Meer keuzemogelijkheden voor de leerlingen, zodat er ruimte komt om de zwakkere leerlingen extra te ondersteunen en de sterkere leerlingen om zichzelf uit te dagen. 

Reizen: 
Onze laatste reis naar de Verenigde Staten, zeer vriendelijke mensen (had ik niet zo verwacht), een uitgestrekt steeds veranderend landschap.  

Tim Maatman 
Bedrijfseconomie 

Het mooiste aan de Q-highschool vind ik: 
Tijd- en plaats onafhankelijk leren. 
 

Hoe ik het toekomstig onderwijs voor mij zie: 
Veel vrijheid om in te spelen op de leervraag en interesses van leerlingen  

Sport:
Voetbal en Volleybal
 

Bram Schleedoorn
Bedrijfseconomie 

Tekst volgt… 

Wiltjo Koster 
Maatschappij
wetenschappen 

Wat ik zo super vind aan de Q-highschool: Je leert niet wat je móet leren, maar wat je wílt leren! , 

Muziek: 
Van De Dijk tot Dire Straits en van een gezellige meezinger tot een stevige rockplaat. 

Lievelingsland:
Oostenrijk! (Google maar ‘ns) , 

Helga Guitink
Italiaans

Zo word ik zelf uitgedaagd als Q-highschool docent:
We zijn bezig leermateriaal te ontwikkelen dat past bij deze tijd. Door gebruik te maken van ICT, Skype, Microsoft Teams en andere middelen willen we steeds meer richting plaats- en tijd onafhankelijk leren gaan. 

Lievelingseten:
Spaghetti al pomodoro fresco! Spaghetti met verse tomatensaus, gemaakt door mijzelf – heel simpel en lekker! 

Hoe tref je mij thuis aan?
Met een heleboel mensen over de vloer, liefst alle generaties door elkaar, dat maakt voor mij een spetterend weekend! 

Simone Fenna Walst 
Spaans

De meerwaarde van de Q-highschool vind ik:
Dat de leerling zelf de regie leert nemen over hun leerproces.  

Oh en nog een meerwaarde:
De Q-highschool gaat uit van het denken in mogelijkheden, en dan blijkt er zo veel mogelijk! 

Favoriete landen:
Costa Rica, Nicaragua en Honduras. De overweldigende flora en fauna, de cultuur, de literatuur en het eten van deze landen spreken me aan. 

Elke Brouwer de Koning
Spaans

Wat ik de meerwaarde van de Q-highschool vind:
Dat er veel mogelijkheden zijn om dat wat je geleerd hebt in het echt te gebruiken. Bijvoorbeeld bellen met een hotel in Spanje, tapas bestellen (en opeten!) en español en whatsappen met moedertaalsprekers

Wat ik leerlingen  wil meegeven die deelnemen aan de Q-highschool?
Bedenk wat jij wilt kunnen in het echte leven, buiten de schoolmuren, en brainstorm hierover met je klasgenoten en docent. Als je weet wat je wilt, kan bijna alles!

Welk land ik mooi vind:
Spanje natuurlijk! En Ecuador, een klein land in Zuid-Amerika met prachtige kusten, bergen, vulkanen, oerwoud en nog veel inheemse bevolking.

 

Irmgard van den Eijnden
Wiskunde C

Wat ik leerlingen wil zeggen:
Ontdekken waar jouw talenten liggen en je hart volgen en leren in eigen hand nemen. ontdekken wat voor jou belangrijk is in het leven en van daaruit bijdrage aan de wereld

Wat ik graag zou willen veranderen in het reguliere onderwijs: 
rooster en lokalen weg, leren voorbij het schoolgebouw in gelijkwaardigheid tussen leraar en leerling.

Lievelingseten:
Sushi

Frank van den Berg
Wiskunde C 

Wat mij aanspreekt aan de Q-highschool: 
Leerlingen worden architect van hun eigen leerproces,
 

Wat ik tegen leerlingen wil zeggen:
Durf te experimenteren!
 

Lievelingskleur: 
Paars 

Over de Q-highschool docent

volgt..

Waar wij in geloven: 

“Leerlingen bepalen zelf welke kant ze op willen"