De Q-highschool

Q-highschool organiseert onderwijs op een innovatieve manier. Je leert samen met leerlingen van andere scholen, niveaus en leeftijden. Wat je samen deelt, is jullie gezamenlijke interesses in een parcours of avontuur.

De Cijfers

Leerlingen gingen jou al voor!

docenten, coaches en wegwijzers staan voor jou klaar

scholen uit Arnhem en omgeving doen mee!

modules en avonturen zijn al aangeboden

beveelt een parcours aan

Quadraam

Wat is een parcours?

Parcoursen zijn (examen)vakken die op jouw eigen school niet worden aangeboden, zoals informatica, bedrijfseconomie, filosofie, wiskunde D, Spaans en nog veel meer.

Wat is een avontuur?

Bij de avonturen ga je samen met anderen op zoek naar antwoorden op jullie vragen rondom een bepaald onderwerp. Je komt op bijzondere plekken, ontmoet inspirerende mensen en leert in de echte wereld.

Laat van je horen

Bij de Q-highschool heb jij veel inspraak in het verloop van een parcours of een avontuur. Zo maken jullie samen met de wegwijzer een avontuur helemaal naar jullie zin en kunnen jullie bij de vakdocent aangeven waar jullie behoefte aan hebben. De vakdocent zal hier zo veel mogelijk rekening mee houden in zijn programma. Het is zelfs mogelijk om mee te helpen bij de ontwikkeling van een parcours. Enkele informaticaleerlingen gingen je al voor. Zij hebben hun eigen modules ontwikkeld. Als je denkt dat een bezoek aan een locatie, bedrijf of andersoortig uitje van toegevoegde waarde is, kun je dat idee zelf opperen.

De_Q-highschool

Netwerken!

We verwachten van je dat je je eigen netwerk verder uitbreidt en gebruikt bij het leren. Zo kun je andere leerlingen vragen om je verder te helpen of zet je ouders of kennissen in om een workshop te verzorgen. Zo kun je steeds meer leren van en in de echte wereld en worden de modules en avonturen interessant voor jou en de andere leerlingen!

Experimenteren

Zie de Q-highschool als een grote proeftuin. Je mag bij ons experimenteren, fouten maken, opnieuw beginnen, of het gewoon anders doen, zonder dat je erop wordt afgerekend. Jouw leerervaring weegt zwaarder dan het eindresultaat.

Ons motto hierbij is:

“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik het kan”

The Sky Is the limit! Q-highschool is avontuurlijk en deinst niet zo snel ergens voor terug. Heb je een tof plan, een leervraag of gewoon een super idee. Laat je stem dan horen. Je staat er nooit alleen voor en samen werken we aan een toekomst waarin je de dingen leert die er voor jou toe doen.

Nog meer info nodig?

Even officieel...... waar staan wij voor?

Open leersysteem

Met een netwerk van leerlingen, hun ouders en medewerkers wordt de buitenwereld toegankelijk gemaakt, waardoor expertise en leermogelijkheden haast oneindig voorradig zijn.

Leren is groeien

Experimenteren, fouten maken, opnieuw beginnen, of het gewoon anders doen, mag dan ook binnen de Q-highschool. De leerervaring weegt zwaarder dan het eindresultaat.

Regie bij de leerling

Wij geloven erin dat leerlingen zelf verantwoordelijkheid kunnen nemen voor (delen van) hun eigen leerproces. Q-highschool biedt daarvoor de ruimte en de mogelijkheden.

Omdat het ertoe doet

Om te leren heb je hoofd, hart en handen nodig. Leren is ervaren, denken, doen en zijn. In de Q-highschool nemen leerlingen deel aan leeractiviteiten die ertoe doen.