Maatwerk Maarten van Rossem

Ook dit schooljaar is Q-highschool actief en betrokken bij het maatwerkaanbod op het Maarten van Rossem.

Tijdens de Expeditie You-uren laten wij de leerlingen van de onderbouw kennis maken met het avontuurlijke onderwijs à la Q-highschool. Dat betekent dat wij starten met de leervragen van de leerlingen! Voor ons inmiddels heel normaal, maar voor de leerlingen toch nog vaak even wennen.

Momenteel hebben we 2 uitdagende expedities lopen. ‘Patisserie’ en ‘Slimme manieren om geld te verdienen’. Leerzame en populaire Avonturen waarbij leerlingen veel vaardigheden opdoen door samen te werken, dingen te bedenken die tijdens de reguliere lessen niet mogelijk zijn en door deze uit te voeren in de praktijk.

Zo wordt er een oppascentrale opgezet, een scooteronderdelenbedrijf gestart en krijgt kleding een tweede kans op een online platform. Bij Patisserie staan de leerlingen zelf versteld van hun prachtige en heerlijke creaties.