JOUW NAAM IS GENOEMD

NOMINATIES

Afgelopen weken hebben we een campagne gehouden op de scholen van Quadraam. Leerlingen konden hun favoriete leraar tippen aan ons. Uit een zorgvuldig opgesteld lijstje met kenmerken waaraan een ideale leraar moet voldoen.

December 2017 heeft een groep leerlingen in de leeftijd 10-20 jaar nagedacht welke vaardigheden en eigenschappen een ideale leraar volgens hen moet bezitten. Aan de hand van deze opsomming hebben wij een profiel geschetst van de ideale docent. En raad eens, jij voldoet volgens jouw leerlingen aan (de meeste) van deze vaardigheden!
Leraren die aan dit omschreven profiel voldoen hebben wij heel hard nodig bij de Q-highschool. In de Q-highschool kunnen leerlingen hun eigen leervragen indienen. Bijvoorbeeld: Hoe organiseer je een top festival? Wat zijn de tien meest geloofwaardige mythes over voeding? Met behulp van de ideale leraar gaan leerlingen op zoek naar antwoorden op of oplossingen voor deze vragen. Dit doen leerlingen samen met anderen, die een vergelijkbare leervraag hebben. De ideale leraar begeleidt en motiveert leerlingen bij deze zoektocht. Hij of zij doet dat niet door te onderwijzen, maar door leerlingen de weg te wijzen. De ideale leraar verplaatst zich in de leefwereld van leerlingen en houdt daar rekening mee in het proces. Ook helpt de ideale leraar de zelfkennis en het zelfvertrouwen van leerlingen te vergroten. In de Q-highschool krijgen leerlingen een belangrijke rol bij het ontwerpen en organiseren van hun eigen onderwijs. De ideale leraar zorgt ervoor dat ieder lid van de groep de juiste, voor hem of haar geschikte, rol op zich neemt.

Na de zomervakantie nemen wij contact met je op zodat we samen kunnen bepalen of jij een stap gaat zetten binnen deze innovatieve vorm van onderwijs.

Jij bent een leraar met deze skills!

  • humor heeft
  • energiek en aanwezig is
  • leuke en nieuwe dingen bedenkt
  • een voorbeeld is voor de leerlingen
  • gebruik maakt van technologie
  • praktijk toepast tijdens de lessen
  • leerlingen vertrouwen geeft
  • zich verdiept in de wereld van leerlingen
  • leerlingen kan motiveren